sobota 30. dubna 2011

Inspirace, nápady a kde na to pořád hledat modelky?!

Inspirace a modelky, pro mě asi dvě nejdůležitější věci v mojí tvorbě. Občas to jde tak nějak ruku v ruce. Při volném focení se nechávám inspirovat modelkou a v složitějších případech kdy mám inspiraci, tak podle toho vybírám modelky.



A kde že brát ty modelky? Tak to je asi větší problém než vymyslet co a jak fotit. V začátcích jsem byl rád za každou slečnu, kamarádku nebo kohokoliv kdo byl ochotný si mi před objektiv stoupnout. Proto jsem bral většinou z řad kamarádek. Časem i to nestačilo jelikož nerad dělám fotky na kterých se mi opakují modelky (což bývá občas trochu problém). Tak po chvíli pátrání sem objevil jeden portál který sdružuje modelky, fotografy a vizážisty. Takže bylo vše krásně po ruce, aspoň teda pro začátek.

Když člověk zaběhne do tohoto prostředí tak už mu časem píšou slečny s žádostí o foto. To je v začátcích celkem příjemné a dokáže to trochu pozvednout sebevědomí. Bohužel s tím jak se vyvíjím rostou i moje nároky, jak na celkovou fotku tak i na modelku samotnou. Jednou se mi stalo to že mi někdo vyčetl proč si furt stěžuji na nedostatek modelek, proč furt chci jen takový ty "vychrtliny" a podobné. Na tohle mám jednoduchou odpověď, pokud pro někoho je fotografie jen jako hobby tak si může dovolit brát kohokoliv, jelikož tím chce oslovit hlavně sebe a své blízké okolí, ale pokud to chce někdo dotáhnout trochu dál tak (teď mi promiňte tenhle výraz) s "obyčejnými" slečnami se toho moc udělat nedá. I když ono občas i s takovou modelkou co vypadá přesně podle mích představ to nemusí být o nic lepší.

Hlavní problém je vtom, že už se mi moc nechce dělat jen takové ty normální cvaky slečny na papír, ale chci aby vtom bylo i něco víc. Bohužel to "víc" už umí do fota dát málokdo. Proto si vybírám modelky který jsou pro mě něčím zajímavý a nebo to jsou takové "herečky" co dokáží do nepohyblivého obrázku dostat něco co pak člověku chroustá v hlavě. Pro mě osobně jsou nej asi vysoký, hubený, nohatý slečny, ale tohle není zásada je to spíš taková přednost pro danou modelku. A jakmile takovouto modelku najdu tak celkový nápad odvíjím od jejího vzhledu a co by mi k ní za situaci sedělo.

Větší projekty jsou však trochu něco jiného. V těchto momentech moje náročnost stoupá na vysokou úroveň a začíná proces studování daného tématu. To většinou probíhá tak že trávím hodiny na netu studování podobných témat, koukáním na filmy dokud mě múza neosvítí. Když se tak stane tak řeším další detaily, jak učesat, nalíčit a obléknout modelky a když už je tohle vše tak nějak vymyšlené tak teprve hledám slečny co by mi do dané situace asi nejvíce seděli.

Každopádně tak nebo tak se snažím řídit starým, dobrým příslovím "V jednoduchosti je krása". Proto se nesnažím v rámci originality fotky zbytečně přeplácávat a na modelky si nevymýšlím zbytečné krkolomnosti protože když se modelka bude cítit přirozeně tak i na fotce bude vypadat přirozeně a to je pro mě asi nejdůležitější základ všeho...

2 komentáře: